Torstai, Marraskuu 30, 2017, 11:22

Kesän jälkeen syksy tulee niin nopeasti, varsinkin, kun tänä vuonna kesää ei olenkaan oikein tullut, ei ainakaan ollut lämmin ja auringoinen.

Imaston tutkiat koko ajan sanoivat, että maan ilmastomuuttuu lämpimämmäksi, mutta ehkä se ei koske Suomea.

Vaikka minä paljon tykkään kesästä, mutta syksy myöskin minun lempivuodenaikani, varsinkin kun punaiset ja keltaiset puut ja pensaatnäyttävät todella kauniilta ja upeilta.

Pajassa asiat menevät koko ajan pikkuhiljaa eteenpäin.

Kesän aikana pajassa teimme työtä ja vielä yritimme nautia pienistä asioista.

Muutaman kerran kävimme retkelle Huhtasuon laavulla ja siellä nautimme istumalla rennosti lammen rannalla, söimme lounaan ja nautimme auringosta.

Myöskin kesä loma oli antanut meille enemmän voimia kestää tuleva syksy ja pitkä talvi.

Mieheni kansa me kävimme Kosta Bravo rannikolla. Olimme sielä pari kertaa ennenkin ja tykkämme kovasti tästä paikasta.

Pakko joskus unohtaa arkipäiväiset asiat ja lähteä lomalle jossa voi rentoutua ja vain nauttia kiireettömästä elämästä.

Calellassa mukavasti vietimme aikaa, uimme meressä, otimme aurinkoa, istuimme kaupungin katukahvilassa, jossa ottimme kupin ihanaa kapuchinoa ja mansikkakua tai rauhallisesti kävelimme kaupungissa ja Dalmaon puistossa.

Siellä oli kaikki ihan samoin, kuin viime vuonna... Mutta yksi merkki viittaa meille, että elämä on muuttunut. Kaupungin pääkadulla, missä yleensä kulkeepaljon turisteja ja asukkaita tänä kesänä sinne oli ilmestyneet betoni esteitä, että autot ei pääse sinne. Ikavä juttu, mutta turvallisuus on ihmisille selvästi tärkeämpi.

Loman aika on aina ihana, mutta valitettavasti lyhyt. Pääsin takaisin arkeen ja työpäivän rytmiin uusin voimin.

Vaikka lomat ovatkin loppuneet, niin syyskuussa teimme retken bussilla. Kävimme tutustumassa Keuruuseen, ja A nnulin pajaan koko pajan porukan kanssa. Oli mukava reissu ja harvinaisen hyvä päivä, koska aurinko paistoi koko ajan.

Marina Nyholm

Hyvää syksya kaikille Huhtasuolaisille!

Ei viestejä
(*) Vaaditut kentät
Copyright (c)2017, All Rights Reserved.